F2 traģiskā sadursme un risinājums, ko darīt tālāk

F2 sadrusme

FIA ir paredzēts iekļaut nākamā gada Formula 1 tehniskajos noteikumos gūtās mācības no Formula 2 jeb F2 negadījuma, kurā piedalījās Anthoine Hubert un Juan Manuel Correa Spa. Negadījuma, kurā tika nogalināts Huberts, izmeklēšana ir noskaidrojusi nepieredzētu spēku mērogu, kas iesaistīti divu automašīnu sadursmē Raidillonas augšpusē.

F2 sadursme – rīcība, lai tas neatkārtotos

FIA apkopotie dati tika prezentēti nesenajā F1 tehniskās darba grupas sanāksmē / forumā, kur tiek apspriesti nolikumi, un komandas tagad veic turpmāku analīzi. Lai gan termiņš 2020. gada noteikumu definēšanai tika pieņemts aprīlī, ar drošību saistītās izmaiņas joprojām var tikt veiktas, īpaši attiecībā uz nestrukturāliem aspektiem. Piemēram, pievienojot papildu sānu paneļus, vai uzdeguna konstrukciju, kas ir “pieskrūvējama” detaļa.

Pēc turpmākas izpētes, iespējams, 2021. gadam tiks ieviesti stingrāki trieciena testi un slodzes prasības, un tas var notikt arī pēc parastā noteikumu iesaldēšanas termiņa. Gūto pieredzi var iekļaut arī turpmākajos F2 un citu kategoriju noteikumos. “Tagad tas tiek izmeklēts,” sacīja Racing Point tehniskais direktors Andijs Grīns.

“Komandām tika lūgts veikt nelielu analīzi, izstrādājot to šasijas dizainu, lai saprastu, kur pašreizējie noteikumi attiecas uz šasijas stiprību. Esmu pārliecināts, ka nākamajā tehniskajā darba grupā būs vairāk diskusiju, lai apskatītu nākamos soļus.”

Milzīgais trieciens

Tā bija milzīga ietekme, tā ir apakšējā līnija. Iesaistītā enerģija bija absolūti milzīga, un pašreizējais šasijas dizains, neatkarīgi no tā, vai tas ir F2 vai F1, nekādā veidā pašreizējā šasija nevar pārdzīvot šāda veida triecienus.

Bija milzīgs enerģijas daudzums. Deguns strādāja, kā paredzēts, bet tā absorbētā enerģija bija neliela daļa no nepieciešamās, tāpēc mēs domājam palielināt to nākamajām automašīnām. Grīns pārliecināts, ka palielinās izturību arī šasijas sānos – pakāpieni šajā virzienā. Viņš saka, ka F1 komandas pilnībā atbalstīs jebkādas izmaiņas. To noteikti var ņemt vērā ’21. gadā – visas komandas, mēs nestrīdamies par šāda veida lietām, mēs vienkārši ķeramies pie tā un darām to.

Pašlaik ikviena prātā ir tas, ko mēs varam darīt līdz 2020. gadam. Nekad nav par vēlu pievienot papildu paneli savas šasijas sāniem.